Thursday, February 24, 2011

Mini Murtabak Segera

          Jadi meh aku kongsi resipi yang aku dapat dari myresipi.com.my ni. Ini kira resipi mini murtabak segera, sebab dia guna kulit popia sebagai pembalut dan aku punya kulit popia adalah kecik jadilah mini.

Bahan-bahan:

100g daging cincang
2 biji ubi kentang - potong dadu
1 sudu setengah rempah kari ( guna lah kari adabi untuk daging/ayam lagi sedap)
1/2 biji bawang besar - potong dadu
1 ulas bawang putih - potong dadu
Daun sup
2 biji telur
1 sudu kecil garam
Kulit popia

Cara-cara:

Tumis bawang besar dan bawang putih sampai naik bau
Masuk rempah kari dan tunggu sampai pecah minyak
Masuk daging cincang
Masuk kentang tunggu sampai empuk
Masuk garam dan daun sup
Tutup api

Pukul telur dalam mangkuk dan masukkan inti yang telah dimasak
Kacau sebati
Ambil kulit popia, bungkus dan goreng



           Nyumnyum..pendapat murni aku, memang bole telan memandangkan duduk dekat US ni.. tapi kalo kat malaysia, head up ke bazaar sudah, make sure kedai tu yang memang terkenal dengan kesedapannya sebab this receipe tak really impressed lah..hehehhe..okay..still aku nak letak dalam kumpulan resipi aku ni sebab in case aku perlukan di waktu terdesak semasa bertandang ke tempat yang tak jual murtabak marvelous macam kat Malaysia..huhuhu.. okay dah..


It's yummy!!

No comments:

Post a Comment

Thank you for speaking it out loud!!